Test İşlemleri

Şarj Seviyesinin Ölçülmesi

  • Hidrometre ile akü içindeki Asitli suyun ( elektrolitin ) özgül ağırlığı ( yoğunluğu ) ölçülür.
  • Elektrolit yoğunluk değerinin 27C sıcaklığına göre doğru hesaplanması çok önemlidir. Çünkü bir asitli suyun yoğunluğu , Yalnız içindeki Sülfirik Asit miktarına göre düzeltme yapıldıktan sonra bulunan yoğunluk değerine göre, akünün şarj durumu hakkında ilk karar verilir.
  • Maşalı ( Şöntlü – dirençli ) veya Elektrolit voltmetre ile akünün açık devre voltajını ölçün. Okuduğunuz voltaj değerini Tablo-2' deki değerlerle karşılaştırıp akü şarj durumu hakkında kesin kararınızı verin.

Aracın Elektrik Donanım (Şarj Sistemi) Kontrolü

  • Arızalı bir akü geldiğinde veya yeni akü takarken vasıtanın akü ile ilgili elektrik donanımına ( Şarj sistemine ) bakın. Araçtan, gelme olasılığı en fazla olan hata AŞIRI ŞARJ veya EKSİK Şarj'dır. Konjektör ( regülatör ) voltajının normal bir akü ile tam gaz verirken, 12 voltluk araçta min.13,8-max 14,4 volt arasında olup olmadığını kontrol edin. Bu değerler dışında ise aracın şarj sistemindeki arızanın giderilmesi gerekir.
  • Marş motoru, Şarj dünamosu veya Altenatörün zamanla kömürü bitebilir. Belirli aralıklarla kontrol edilmelidir.