Akü Bakım Talimatları

Akü Bakımı Nasıl Yapılır?

  • Kuru şarjlı aküler serin ( ortalama 25C )rutubetsiz bir ortamda 1 yıl süreyle stoklanabilir.
  • DEPOYA İLK GİREN AKÜ, İLK OLARAK ÇIKMALIDIR.
  • Aküler sulu şarjlı olarak stoklanması gerektiginde ayda bir ikmal şarja tabi tutulur.
  • Akü şarj esnasında patlayıcı gazlar çıkardığından çalışma yeri iyi havalandırılmalıdır.
  • Asitli su içinde Sülfirik Asit (H2S04) olduğu için dökülecek şekilde yana eğmeyin. Sülfirik Asit yakıcı ve korozif bir maddedir.
  • Akünüzün bakım ve temizliğini ihmal etmeyin!
  • Hücrelere sadece SAF SU ilave edilerek seviye tamamlanmalıdır.
  • Aracınızı park ettikten sonra lamba ve cihazlarını açmayın , açık unutmayın.Akünüz deşarj olur.
  • Aracınıza akü ve şarj kapasitesinden çok fazla ilave yüksek amperajlı alıcı cihaz bağlarsanız, ona göre akü kapasitesini de yükseltin.
  • Elektirik tüketimi fazla olan cihazların, hepsini aynı anda kullanmamaya çalışın.
  • Araç üzerinde elektirik kaynağı yapılacağı zaman akünün "-" eksi kutbunun çıkarılması gerekir.
  • Kış mevsiminde akünüzü düşük şarjda bekletmeyin, donar.
  • 24 Voltluk araçlarda, 12V ile çalışan cihazlar bağlandığında tek aküden, diğerine göre çok fazla akım çekilmesine neden olur. Bu durumda aküler birbirine göre değişik oranda yıpranır. Zamanla "-" eksi kutuba bağlı aküde sülfat setleşmesi olur. Diğerinde aşırı şarj durumu meydana gelir. Bunu önlemek için 24 Voltu 12 Volta düşüren konvertör kullanımı gerekir. Konvertörle çekilen akım her iki aküden eşit miktarda olacağından Konvertörsüz kullanımdan oluşan arızalar önlenir.